Kurumsal kimlik bir kurumun kendini ilgili hedef kitlesine tanıtmak ve doğru bir imaj için, kurumsal renkleri, logoları varsa fontlarından oluşan basılı malzemelerdir.
Şirketin veya kuruluşun kendisini temsil ederken nasıl algılanacağına yön veren aktivitelerin tamamı ise Kurumsal Kimlik sürecidir.
Kurumsal kimlik ne saÄŸlar?
İstenilen etkide bir pazarlama iletişimi için birçok yaratıcı strateji geliştirilebilir. Tanıtıma yönelik stratejinizi belirlerken unutmamanız gereken bir diğer önemli konu da, pazarlama iletişiminin bir bütün olarak ele alınması gerektiğidir.
Yani, pazarlama iletişimi için sadece tek bir mecrayı kullanmak, gelişme ve büyüme açısından eksik bir yöntem olacaktır. Bu aşamada ele alınacak bir kurumsal kimlik çalışması, müşteri tercihlerini direk etkileyebilme becerisini sağlayacaktır.
Kurumsal kimlik çalışması, marka yaratma sürecinin ilk ve en önemli adımlarından biridir.
Markanızın imajı kurumsal kimlik
Kurumsal Kimlik bir kuruma ilişkin şu üç soruya cevap verir;
Kim olduÄŸu?
Ne yaptığı?
Nasıl yaptığı?
Kurumsal Kimliğin ana çekirdeği ve bu soruların yanıt bulduğu kaynak kurum tarihi ve geçmişidir.
Bu kaynağın görsel dile çevrilmesi ve belirli standartlarla ifade edilmesi kurumsal kimliğin içeriğini oluşturur.
Kurumsal kimlik neyi kapsar?
Kurumsal Kimlik çalışması, kurum sahibi ve yöneticilerini, o kurumu temsil eden kuruluşları ve tüm kurum çalışanlarını kapsar.
Kurumsal Kimlik çalışmasının başarısı, kurum detayları ve standartların da belirtilen kurallara ödün vermeden uyulmasına bağlıdır.